marți, 24 septembrie 2013

Cascada Rachitele

Cu un an in urma ajunsesem in zona Clujului, dar mai mult in fuga si nu am avut timp suficient sa vizitam imprejurimile. Asa ca ramasese deschisa pe lista de vizitat cascada Rachitele. Nu ma gandisem ca va trece doar un an pana sa revin in aceasta zona, dar iata-ma.

Cu harta in mana, ne facem drum dinspre Cluj spre Huedin, adica aproape 51 km, dupa care continuam spre Rachitele inca 26 de km pe un drum asfaltat, ce serpuieste printr-o zona colinara superba. In satul Rachitele, la un moment dat, aproape de carciuma din sat gasim semnul ce ne arata continuarea drumului spre casacada. Era amiaza si la carciuma, doua "cucoane" stateau la o masa, la umbra, cu cate o bere in mana si povesteau foarte vesele de-ale lor. "Ce viata mai este si asta..." imi spun zambind. 

De aici din sat, trecem pe un podet raul si continuam inca 3 km pe un drum forestier ce serpuieste pe valea Stanciului pana ajungem la intrarea in zona de conservare speciala a Parcului Natural Apuseni, loc de unde nu mai este permis accesul cu masina. Noi am respectat aceasta limitare si am mers ultimii 2 km pana la destinatie pe jos, asta de dragul naturii si civilizatiei. Nu a fost cazul altor grupuri de turisti sau a celor care carau camioane de lemne din padurea Parcului National.

Plimbarea a fost placuta, am admirat cheile Vaii Stanciului, ne-am bucurat de razele soarelui, de locurile salbatice de pe langa rau, de gaze si fluturi, de natura in general. Fiind o zi de luni, nu am gasit foarte multi turisti la cascada, spre bucuria noastra, astfel avand posibilitatea sa o pozam si sa o admiram in liniste. Am asteptat cuminti ca ceilalti turisti sa se pozeze in toate felurile posibile la cascada, pana ne-a venit si noua randul. Cascada este de o frumusete deosebita, avand forma de voal de mireasa... nu degeaba este cunoscuta si sub numele de Cascada Valul Miresii. Am privit caderea de apa minute in sir, bucurandu-ma de spectacolul pe care il oferea.

Caderea de apa este in 3 trepte de cate 5m, 8m si respectiv 34 m inaltime, cel putin asa scria pe semnul spre cascada din Rachitele. Noi am putut vedea doar doua din caderile de apa, prima cadere fiind vizibila doar de undeva de sus. De asemenea pe acel semn se preciza ca la baza caderii este o marmita (o scobitura in roca) de 5 m diametru care imprastie apa, dandu-i apei care curge acea forma de voal. Cascada se afla in partea estica a Muntilor Vladeasa, Apuseni, pe raul Valea Seaca, afluent al raului Rachitele si este la 1000 m altitudine. 

De aceasta cascada se leaga si o legenda care spune ca "demult, o mireasa a cazut de pe stancile abrupte din zona unde este cascada, iar voalul a ramas agatat de stanci. Nuntasii s-au oprit si au inceput sa planga, formandu-se astfel cascada." 

Ma alatur si eu celor care sustin ca aceasta cascada se numara printre cele mai frumoase cascade din Romania si mai adaug ca e frumos sa fii turist in Romania!


View Larger Map

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu